уторак, 24. мај 2016.

Kako u meditaciji prepoznati "govornika"?

Zamolili ste me da pišem o meditaciji i kako u njoj prepoznati da li čujete glas svoje duše ili ega. Budući da se ne volim praviti pametna i da sam i ja, kao i vi, putnik na svom životnom putovanju, pisaću o svom ličnom mišljenju, iskustvu i onome što ja znam o ovoj temi.

Meditacijom sam se počela baviti pre oko 2 godine. U početku nisam bila redovna, nisam imala vremena, osećala sam da mi srce lupa dok meditiram i imala razne izgovore. Vremenom sam počela tražiti ono što mi prija. Ponekad su to bile vođene meditacije, ponekad samo uz instrumentalnu muziku ili u tišini. Sama sa svojim mislima. 

Najbolja poza je da sedite u lotos položaju, da su vam leđa prava a dlanovi na natkolenicama. Meni su dlanovi uglavnom okrenuti na gore. Tako mi prija. Mnogi se osećaju dobro da meditiraju ležeći i to je ok. Bitno je da vam je udobno. Gledajte da ste uvek obučeni malo toplije od onoga kako bi ste bili obučeni da ste u pokretu. Zašto? Zato što se temperatura tela spušta u toku meditacije i može vam biti hladno. Zatvorite oči i umirite um. Koliko dugo meditirati? Koliko vam prija. Ja meditiram od 15 do 30 minuta. Važno je da meditirate bar jednom na dan(najbolje ujutro, ali može i uveče), a po mogućnosti i ujutro i uveče. Neka vam to bude u dnevnom rasporedu. U početku će vam se rojiti misli po glavi. Nemojte obraćati pažnju na njih. Primetite ih i pustite da odu. Ne uplićite se u misli i ne učestvujte u razmatranju. Fokusirajte se na udah i izdah. Pratite tok vazduka kroz vaše telo. Možete takođe zamišljati da udišete belu svetlost i da vam ispunjava telo, a izdišete sivu.



E sad,kako znati, kada vam dođe misao, da li je ona unutrašnji glas koji vam nešto govori ili ego koji se buni jer nije dominantan? Tako što ćete pratiti osećaj i emocije. Kada iz vas govori vaše unutrašnje biće, vaš duh, tj.nefizičko ja, vi ćete osetiti radost, sreću i ispunjenost. Ako vam to govori ego, možete osetiti odmah nelagodu i odbojnost ili čak osećaj zadovoljstva na trenutak, ali vrlo brzo će taj osećaj iščeznuti. Tada ćete osetiti sumnju. Da li je to tako, da li bi to trebalo ili možda ne, itd. Znači pratite misli ali ne upuštajte se u razmišljanje. Pratite emocije, osetite ih. One će vam biti pravi pokazatelj ko se javlja u vašoj glavi i ko vam šapuće.

Na svom putu promene, meditacije je prvi korak. Bez toga nema ni reči o radu na sebi. Meditacijom mi ulazimo u sebe i spoznajemo sebe. Podižemo nivo svesti a to je već važan korak za nas. 

Želim vam divan dan!