недеља, 21. фебруар 2016.

Izazov #5

Dragi moji evo nas kod petog izazova. Kako napreduju prva četiri? Jeste li istrajni ili hvatate krivine? Budite iskreni prema sebi. Mene možete i slagati. :) Ja sam zaista istrajna kod sva četiri s tim da ponekad nisam kod vežbanja. Desi mi se po par dana da sam u gužvi i ne stignem(znam da nema izgovora ali...) no ne odustajem. Idem dalje i to je to.

Kao sledeći izazov ću staviti vreme sa porodicom. Mnogi će reći kako oni svakako provode dosta vremena sa porodicom i kako to nije izazov, ali zapitajte se da li je zaista tako. Da li smatrate da je kvalitetno provedeno vreme sa porodicom to što se sudarate ujutro na vratima kupatila dok žurite na posao, deca u vrtić, školu...? Da li je dovoljno što jedno drugom dobacite usput neku rečenicu dok kuvate, spremate ili čitate novine? Da li je dovoljno što ste u istoj prostoriji dok svako radi nešto svoje i niste ni svesni onog drugog u prostoriji? Ne, nije dovoljno!

Zapitajte se kada ste poslednji put sa svojom porodicom igrali neku društvenu igru, išli u pozorište ili bioskop, bili na izletu i uživali u prirodi, čitali knjige i pili toplu čokoladu, smejali se, pevali i bili zaista upućeni jedni na druge? Meni jeste. Tada sam rekla sebi da ne želim više da mi život prolazi, želim da ga živim. Svaki trenutak. Ne želim da se jednog dana zapitam šta je bila svrha mog života, da se kajem što nisam vreme trošila na važne stvari, što nisam odredila prioritete. Želim da mi svaki trenutak proveden sa najmilijima ostane duboko urezan u dušu, da pamtim svaki osmeh, svaki osećaj radosti i da jednog dana imam šta da pričam novim generacijama. 

Znam da je često teško naći vreme za porodicu kada živimo 200/h, stalno žurimo, ograničeni smo rokovima. Pa ipak trebalo bi naći svakodnevno bar pola sata ili eventualno jednom nedeljno kada ćemo se zaista posvetiti svojim ukućanima. Možete čitati, pevati, ići negde zajedno, razgovarati, gledati crtane filmove, ...bilo šta. Možete na papiriće napisati neke predloge i staviti u čarobnu teglu. Kada nemate ideju izvadite jedan papirić i eto ideje. Važno je samo da ste zajedno, ali istinski zajedno. Ne da su vam misli negde na poslu i da sabirate kolike su vam režije za protekli mesec. Odvojite to vreme samo za vas. Bićete višestruko nagrađeni. Nagrađeni osećajem pripadnosti, ljubavi, ispunjenosti. 

I zato vam za narednu nedelju dajem izazov da nađete svaki dan pola sata koje ćete posvetiti porodici. Zaista je važno da to učinite i videćete koliko vredi!

Izvor:psiholog.ba