понедељак, 11. јануар 2016.

Izazov #1

Dragi moji obećala sam da ću uskoro pokrenuti jedan serijal izazova pa evo da ispunim obećanje. Često nam se dešava da nešto hoćemo i stalno to ponavljamo ali nikako da se pokrenemo. Nekako nam je lakše kada nas neko drugi pokrene ili izazove da nešo uradimo. E pa evo ja ću pokušati da vas pokrenemo i ako uspem samo jednu osobu da motivišem biću presrećna.

O čemu se radi? Pisala sam o svojim planovima i odlukama za ovu godinu tj. kako vidim sebe na kraju iste u prethodnom postu The story of my life pa evo započinjem sa ishranom.

Danas obećavam samoj sebi da ću svako jutro započinjati zdravim smoothiem ili ako mi se desi da nisam u mogućnosti započeti njime dan, popiću ga u toku dana kao užinu. Jutro započinjem čašom mlake vode sa malo isceđenog limuna ili biljnim čajem (kamilica, nana, komorač, majčina dušica, kopriva,...).Kada se setim u čaj dodam pola kašičice kurkume u prahu koja je fenomenalan antioksidant. Zatim pijem kafu bez šećera. Znam da kafa ne spada u zdrav napitak ali neke male poroke baš i možemo zadržati (bar za početak). Ne očekujte od sebe promenu preko noći, ne zadajite sebi prevelike zadatke u kratkom vremenskom periodu. Za sve je potrebno vreme. Zato krećemo malim koracima. Uvodimo jedan smoothie. Ako vam bude prijalo može i dva. Uz to mnoooogo prirodnih sokova od voća i povrća i nezaobilaznu vodu. Minimum 8 čaša na dan. Ako zaboravite u toku dana da pijete napunite male flašice sa vodom i neka vam budu na vidnom mestu. Nemojte piti samo neposredno pre i posle jela.

Evo par predloga za kombinacije koje ja lično volim i koje mi prijaju:
  • banana, spanać, datulje, laneno seme, kikiriki puter, neko biljno mleko.
  • jabuka, cimet, suvo grožđe, neko biljno mleko.
  • kivi, spanać, aronija, med, ovsene mekinje, biljno mleko.
  • jagode, banana, chia semenke, kefir.
  • narandža, jabuka, cimet, ovsene pahuljice.

Ovo je par predloga za smoothie koje ja najčešće koristim a vi možete na netu pronaći još bezbroj kombinacija a možete praviti i svoje. 
Krenite i videćete da ćete zavoleti smoothie. Možete ih nositi i na posao. Počnite svako jutro na zdrav način i za 7 dana će vam to postati rutina. Osećaćete se poletno, sa više energije i veseliji.

Sretno i pišite kako napredujete!
Uskoro novi izazov :)